تلفن ثابت
021-44062017
تلفن همراه
09123906346
پست الکترونیکی
m.azarsanat@yahoo.com

انواع ژئوممبران و تفاوت آن ها

ژئوممبران ها ورق هایی هستند، که بدون نیاز به زیرساختی و با استفاده از جوش حرارتی از آنها  به عنوان عایق استفاده کرد. جنس این ورق ها از پلیمرهای متفاوت مانند: پلی اتیلن، پلی ونیل کلراید است. این ورق ها جایگزین مناسبی برای روش های قدیمی ( سنگ، سیمان، بتن و...) هستند.

از انواع ژئوممبران ها به طور کلی به 6 مورد می توان اشاره کرد:

  • ژئوممبران های PVC: مخفف Polyvinyl Chloride می باشد، که یکی از ارزشمندترین محصولات پتروشیمی است، که 70% از این نوع عایق ژئوممبران در ساختمان سازی استفاده می شود. در حقیقت PVC جایگزین مصالح سنتی ساختمان سازی اعم از چوب، سیمان، سفال شده است.  از دیگر موارد استفاده pvc؛ برش های عمودی پنجره ها، صفحات گرامافون، لوله و لوله کشی، و همچنین به دلیل انعطاف پذیری بی نظیر آن نسبت به دیگر ژئوممبران ها اغلب در لوله کشی های آب و فاضلاب هم استفاده می شود.  
  • ژئوممبران EPDM: مخفف Ethylene Propylene Diene Monomer این عایق ها در دمایی تا بالای 150درجه سانتیگراد قابل اجراء هستند، به همین منظور موارد استفاده از این نوع ورق ها بیشتر در مصارف خاص شیمیایی که دامنه حرارتی بالایی دارند و جلوگیری از انواع تجزیه های شیمیایی است. تولید کردن این نوع ورق ها بسیار سخت است و نیاز به دانش و علم و آزمایشات قوی دارد.
  • ژئوممبران LLDPE: مخفف Linear Low- Density Polyethylene این نوع از ورق ها دارای چگالی پایین هستند و به همین منظور در مقابل پارگی و سوراخ شدگی مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند و از سویی دیگر استحکام و کشش بیشتری را دارند. از موارد استفاده آنها برای ساخت کیسه های پلاستیکی و ورق های پلاستیکی نازک است.
  • ژئوممبران LDPE: مخفف Linear Density Polyethylene چگالی آن بسیار کم نیمه شفاف و سخت است مقاومت خوبی در برابر الکل ها، مواد قلیایی، و اسید های رقیق از خود نشان می دهد در برابر ضربه هایی با دمای پایی مقاومت خوبی دارند و همچنین مقاومت عالی در برابر فرسایش هوا از خود نشان می دهند. همچنین در تولید قطعات کامپیوتر کاربرد خوبی دارد.
  • ژئوممبران HDPE: مخفف High Density Polyethylene چگال این نوع از عایق ها بالاست اما دارای انشعاب کمتری هستند، پس در نتیجه نسبت به انواع دیگر ورق ها دارای مقاومت کششی بالاتری هستند. استحکام آن زیاد است اما نفوذ پذیری کم دارند و به همین دلیل عمده استفاده از آن ها در استخر های ذخیره آب کشاورزی و منابع ذخیره آب است .
  • ژئوممبران VLDPE: مخفف Vinyl Low Density Polyethylene چگالی آن ها بسیار کم است. اما انعطاف پذیری آن نسبت به HDPE  ها بیشتر است. مقاومت کششی بالایی دارند. همچنین از عایق های PVC سخت تر هستند و چون نسبت به مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارند، بیشتر در گود های ساختمانی، محل هایی که دارای لغزش و کشش بیشتری هستند، استفاده می شوند.

دیدگاه‌ها   

+2 #1 David 1400-07-10 22:00
Wow, incredible blog format! How long have you ever been running
a blog for? you made running a blog look easy.
The whole glance of your site is magnificent, as well
as the content material!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تهیه و بهینه سازی شده توسط: نوآوران پارسی طرح گستر

جستجو