تلفن ثابت
021-44062017
تلفن همراه
09123906346
پست الکترونیکی
m.azarsanat@yahoo.com

عایق بندی استخر ذخیره آب کشاورزی

عایق بندی استخر ذخیره آب کشاورزی

برای زمین های کشاورزی جهت آبیاری مزرعه ها روش هایی جهت ذخیره سازی آب وجود دارد که عایق بندی نامیده می شود که اگر عایق بندی ذخیره آب بطور صحیح انجام نگردد ، میتواند برای مزرعه دار مشکل ساز شود .یکی از مواردی که میتوان استخرهای ذخیره آب کشاورزی را عایق بندی کرد ورق ژئوممبران است . این نوع پوشش بسیار مستحکم می باشد و دارای انعطلاف پذیری بالایی است . جهت اطلاعات بیشتر در مورد این نوع ورق میتوانید به محصول ژئوممبران در منوی محصولات مراجعه نموده و اطلاعات مناسب و کاربردی و موراد کاربرد ورق ژئوممبران را مطالعه نمایید. نصب آسان و قابلیت ترمیم در صورت آسیب دیدگی از ویژگی های منحصر به فرد این نوع ورق و این نوع پوشش می باشد.

 

پوشش ورق ژئوممبران برای عایق بندی استخر خاکی:

ژئوممبران یک پوشش پلیمری بسیار مقاوم می باشد که علاوه بر عایق بندی بسیار بالای استخر خاکی (تقریبا 100  درصد نفوذ ناپذیر) و حفظ کامل آب درون استخر ، از قیمت مناسب و عمر مفید بسیار طولانی تری نیز برخوردار است  این نوع عایق از جنس پلی اتیلن و کربن سیاه می باشد . البته ژئوممبران هایی که از جنس پی وی سی نیز وجود دارند که برای عایق بندی استخر به کار نمی روند به همین دلیل پوشش ژئوممبران در مقابل آب نفوذپذیری بسیار پایینی دارد و به عنوان بهترین پوشش برای آببندی و عایق نمودن استخر های ذخیره آب شناخته می شود .

قیمت و هزینه اجراء و نصب ورق ژئوممبران برای استخرهای خاکی ذخیره آب در مقایسه با پوشش بتنی یا سنگ و سیمان ، بسیار پاییی تر بوده و کمتر از نصب میباشد. ضمن این که ورق ژئوممبران از طول عمر بسیار بالاتری برخوردار است در حدود 50 سال برای محصولات درجه یک و در مقابل سرما و یخبندان، گرما ونیز تابش نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش آن مقاوم است این مزایا ژئوممبران را به بهترین پوشش استخر خاکی ذخیره تبدیل نموده است .

نصب ورق ژئوممبران نیز بسیارسریعتر از سایر پوشش ها است به طوری که در هر روز می توان در حدود 800 تا 1000 متر مربع از ورق ژئوممبران را اجراء نمود. همچنین استخر خاکی شما برای نصب ورق ژئوممبران به هیچ نوع پوشش یا زیر سازی  خاصی احتیاج ندارد( به جز جاهایی که امکان پاره شدن ورق وجود دارد) و تنها خاک نرم غلطک خورده برای نصب ژئوممبران کفایت میکند بنابراین هزینه احداث استخر آب خاکی با پوشش ژئوممبران بسیار به صرفه تر است .

 مزایای پوشش ژئوممبران نسبت به دیگر انواع پوشش های استخر آب:

  • کاهش هزینه های اجرای استخر ژئوممبران نسبت به سایر پوشش های آببند .
  • زمان بسیار کمتر احداث استخر ژئوممبران نسبت به استخرهای بتنی سنگی و ...
  • نفوذ ناپذیری بسیار بالای ورق ژئوممبران ( تقریبا نفوذ ناپذیر)
  • نچسبیدن خزه و جلبک به کف استخر های پلیمری
  • مقاومت بالای ورق ژئوممبران در باربر عوامل محیطی ( مانند نور آفتاب ، یخ زدگی و ...) و بیولوژیکی

برچسب ها : عایق بندی استخر ذخیره آب کشاورزی ,عایق بندی استخر, عایق بندی استخر کشاورزی , عایق بندی , عایق بندی استخر ذخیره آب , عایق بندی استخرهای کشاورزی , آب بندی استخر کشاورزی , قیمت عایق بندی استخر کشاورزی , قیمت عایق بندی ذخیره آب کشاورزی , عایق بندی و آب بندی استخر کشاورزی , عایق بندی استخر کشاورزی با ژئوممبران , عایق بندی با ورق ژئوممبران

دیدگاه‌ها   

+1 #1 سجاد 1400-06-10 20:24
واقعا این مقاله که مرتبط با عایق بندی استخر ذخیره آب کشاورزی هست عالیه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تهیه و بهینه سازی شده توسط: نوآوران پارسی طرح گستر

جستجو