تلفن ثابت
021-44062017
تلفن همراه
09123906346
پست الکترونیکی
m.azarsanat@yahoo.com

ژئونت چیست ؟ + مشخصات آنها

همان طور که قبلا اشاره شده است محصولات ژئوسنتتیک شامل ژئوممبران ها، ژئوتکستایل ها، ژئوگرید ها، ژئوکامپوزیت ها، ژئوسل ها و ژئونت ها می باشند. همچنین می دانیم که محصولات ژئوسنتتیک درگودساختمانی، شهرسازی، سد سازی، راه سازی، ساختمان سازی، استخرهای ذخیره آب کشاورزی، نفت، گاز و پتروشیمی کارایی فراوانی دارند.

 ژئونت چیست؟

می توان گفت ژئونت ها یکی از کلاس های محصولات ژئوسنتتیک هستند، که با به هم پیوستن نوارهای پلیمری در زاویه های مشخص و استاندارد پشت به هم دیگر تولید می شوند. جنس ژئونت ها از مواد پلی اتیلن است. اصول کارایی ژئونت ها در رسته زهکشی است. با این حال چون قدرت و توانایی و مقاومت ژئوتکستایل ها از ژئونت ها بیشتر است، اصولا در اکثر زهکشی ها از ژئوتکستایل استفاده می شود. اما هر چقدر چگالی بیشتری داشته باشند، محصول نهایی ساخته شده محکم تر و مقاوم تر خواهد بود.

بیشتر بخوانیم» ژئوممبران چیست ؟ + قیمت و ...

شکل ژئونت ها

نام دیگر ژئونت ها به عنوان توری مرغ یا توری پلاستیکی است چرا که شبیه جا تخم مرغی ها هستند که به صورت نوارهایی موازی و همچنین متقاطع به هم وصل شده و اشکالی مانند مربع، شش ضلعی، لوزی را از خود تولید می کنند.

 

همراهی ژئونت ها با ژئوتکستایل ها

دراکثر موارد ژئونت ها به همراه ژئوتکستایل ساخته می شوند و در پروژه های مختلف از آنها استفاده می شود چرا که کارایی ژئونت ها با ژئوتکستایل ها بیشتر و بهتر خواهد بود.

 

مواد تشکیل دهند ژئونت ها

جنس اساسی ژئونت ها از مواد پلی اتیلنی است که چگالی آن ها متنوع و بین 94% تا 96 % میلی گرم می باشد.

 

انواع ژئونت ها

  • ژئونت یا شبکه های پلاستیکی مخصوص زهکشی: درواقع بیشتر برای به وجود آوردن فاصله و سدسازی حرکت آب در میان لایه های خاک می باشد. که این کار از له شدن و پوسیدگی لایه های زیرین خاک جلوگیری می کند.
  • ژئونت ها یا شبکه های مهندسی: همان طور که می دانید ژئونت ها کاربرد های مختلفی دارند مانند:حصار کشی در باغ ها و زمین های دامداری، ایمن نگه داشتن درخت ها، نورگیری عالی، فیلتراسیون، تثبیت کردن خاک و شیب های تند.

 

خصوصیات بارز ژئونت ها

کاربرد اساسی ژئونت ها در زهکشی و امور عمرانی است با این حال بیشتر مواقع ژئونت ها به همراه ژئوممبران، ژئوتکستایل، ژئوگرید ها استفاده میشوند استفاده همزمان ژئونت ها با یکی از محصولات ژئوستنتتیک باعث می شود که ذرات و دانه های خاک از روزنه های ژئونت خارج و وارد نشوند و سطح مورد نظر با مقاومت و استحکام بیشتری پایه ریزی شود. به یاد داشته باشید عمده کار ژئونت ها در زهکشی امور عمرانی و ساختمانی است. 

 ژئونت | ورق ژئونت

2 نوع از ژئونت های پرکاربرد ژئوسنتتیک

 

  1. ژئونت های CE151 :این نوع از ژئونت ها اصولا همراه با ژئوگرید و ژئوتکستایل استفاده می شوند. عرض این رول ها از 2 میلیمتر شروع می شود تا 3 میلیمتر.
  2.  ژئونت های CE161 :اصولا کاربرد شان در زهکشی خاک هاست. عرض رول های آن از 5/1 تا 3 متر است و ابعاد هر شبکه توری آن 10*10 می باشد.

 

کاربردهای مشترک ژئونت ها

  • زهکشی آب در دیواره های حائل، راه آهن ها، فرودگاه ها، شیروان ها، میدان ها، زمین های ورزشی است.
  • زهکشی از آب های سطحی جهت دفع زباله ها.
  • زهکشی مواد نشتی بین 2 تا پوشش لندفیل.

نوشتن دیدگاه


تهیه و بهینه سازی شده توسط: نوآوران پارسی طرح گستر

جستجو