تلفن ثابت
021-44062017
تلفن همراه
09123906346
پست الکترونیکی
m.azarsanat@yahoo.com

الیاف مناسب برای ژئوتکستایل ها

ژئوتکستایل ها پرکاربردترین محصولات ژئوسنتتیک به حساب می آید. در واقع ژئوتکستایل ها منسوجاتی نفوذ پذیر هستند، که به دلیل داشتن الیاف پلیمری، و پلی اتیلنی خاص خود قدرت جدا سازی، فیلتراسیون، تقویت، حفاظت و تخلیه را در مقابل خاک و شن و سنگریزه دارند.

 همچنین به دو شکل بافته ونبافته بر پایه پلی استر، پلی پروپیلن، پلی اتیلن و در بعضی از موارد ترکیبی از مواد پلیمری در گرماژ های متفاوت و متراژ های گوناگون با کاربردهای فراوان در پروژه های استخر های ذخیره آب کشاورزی، ساختمانی، دامپروری، سد سازی، تونل، عمرانی، معماری استفاده می شوند.

به طور کلی ژئوتکستایل ها به دو دسته ی بافته و نبافته تقسیم بندی می شود: نوع بافته شده آن به صورت تارو پودی است و نوع نبافته آن به روش سوزن زنی است .

  • ژئوتکستایل های بافته شده: از نوع تار و پودی آن مانند بافندگی یا پارچه های لباس است. که در این نوع از بافته شده، 2 نوع نخ به کار برده می شود. تار، که به شکل افقی است و پود، که به شکل عمودی می باشد. همچنین به طور مشخص شما می توانید این تار و پود ها را مشاهده کنید.
  • ژئوتکستایل های بافته شده از نوع متصل شدن نخ ها: این نوع از ژئوتکستایل ها با متصل شدن نخ هایی به حلقه ها ایجاد می شوند؛ اما با توجه به کاربری آن ها در صنعت ژئوسنتتیک بافته می شود. معمولا در متراژهایی که پیشنهاد می شوند کارخانه های مربوطه تولید می کنند.
  • ژئوتکستایل های بی بافت: از برش های کوتاه و الیافی ماننده ساخته می شوند با روش های مختلف سوزن زنی، حرارتی، شیمیایی و گاهی هم ترکیبی.

نکته: یکی از روش های تولید ژئوتکستایل ها روش کلندر هست، که عملیات حرارتی بر روی آنها صورت می گیرد و این فرآیند باعث می شود که خواص مکانیکی ژئوتکستایل ها افزایش پیدا کند.

نوشتن دیدگاه


تهیه و بهینه سازی شده توسط: نوآوران پارسی طرح گستر

جستجو