تلفن ثابت
021-44062017
تلفن همراه
09123906346
پست الکترونیکی
m.azarsanat@yahoo.com

صفر تا صد دیوار ه های سبز + قیمت و نصب

پیش از شروع به یاد داریم که درباره نقش ژئوتکستایل ها در فضای سبز شهری مطالبی را مطرح کرده و متوجه شدیم که گابیون بندی چیست و حتی می تواند در زیباسازی یک محیط چه تاثیری داشته باشد. در این پست می خواهیم به بررسی بیشتر فضاهای سبز بپردازیم و اینکه بدانیم دیوار های سبز چه دیوار هایی هستند و چه تاثیری در مبلمان شهری یک کشور می تواند داشته باشد.

به چه دیوار هایی دیوار سبز می گویند؟

نام دیگر این دیوار ها، دیوارهای گیاهی، دیوارهای عمودی است. دیواره هایی که فضای سبزی برای ساختمان های مسکونی، اداری، کافی شاپ ها و غیره ... ایجاد می کنند دیوارهای سبز می گویند. درگذشته آنقدرها به این دیوارها اهمیت داده نمی شد. آنچه که در رویش و سرسبزی این دیوارها نقش زیادی دارد، این است که در شرایط اقلیمی مناسب و آب و هوای متعادل آن منطقه می رویند. و قطعا نیاز به مراقبت دارند.

اولین کشوری که دیوارهای سبز را تعیبه کرد کشور استرالیا بود که توانست با این کار چهره زیبایی را در فضای شهر ها و کشور تامین کند. رفته رفته در کل دنیا حتی به  اندازه دیواری کوچک ساخته  تا مردم از دیدن آن لذت ببرند.

بیشتر بخوانیم» ژئوممبران چیست ؟ + قیمت و ...

تاثیر دیواره های سبز در شهر های شلوغ و پر جمعیت

از آنجایی که این دیواره های سبز به صورت طبیعی طراحی و اجراء می شوند، محیطی سالم و پاک را برای شهر های پر جمعیت، شلوغ و پر ترافیک ایجاد می کنند. به همین دلیل کسانی که صاحب سرمایه های کلان هستند برای پاکسازی و زیبایی شهر و محیط زندگی خود حتما هزینه ای را پرداخته و دیواره های سبز را به عنوان بخشی از محیط زندگی وخانه خود طراحی و از آن لذت می برند. 

تاثیر دیواره های سبز بر روی آرامش انسان ها

همان طور که می دانید رنگ سبز نشانه آرامش برای انسان ها است. از نظر روانشناسی اگر کسی دچار استرس شود تنفس عمیق می تواند نقش زیادی در آرامش دادن به فراد شود.به همین منظور بسیاری از کافی شاپ ها، مراکز خرید، ورودی های ساختمان ها، کتابخانه ها و ... حتما بخشی از محیط داخلی را به دیواره های سبز اختصاص داده اند .

تاثیر دیواره های سبز برروی دمای محیط

یکی از بزرگترین تاثیرات دیواره های سبز تنظیم دمای محیط اطراف است چرا که این دیواره ها کمک فراوانی در دمای محیط دارند. و این کار به شدت بر روی تنفس افراد نقش به سزایی دارد. کاهش دمای هوا و یا افزایش دمای هوا گاها با دیواره های فضای سبز قابل کنترل است .

بیشتر بخوانیم» ژئوتکستایل چیست ؟ + قیمت و ...

تاثیردیواره های سبز بر روی انواع آلودگی ها

همان طور که قبلا اشاره شده است؛ دیواره های سبز تاثیر بسیار زیادی بر روی محیط زیست مخصوصا در شهرهای شلوغ و پر جمعیت دارد یکی دیگر از تاثیرات دیواره های سبز جلوگیری ازهر گونه آلودگی صوتی است که اجازه ورود به محیط مورد نظر را نخواهد داد.

معایب دیواره های سبز

  • زهکشی گیاهان کاری است بسیار دشوار و زمان بر
  • ریشه در بافت اصل دیوار نفوذ می کند
  • گاها ایجاد وزن اضافه بر روی دیوار اصلی. که در این شرایط احتمال نشست دیواره بسیار است.
  • تولید آلرژی به برخی از افراد.

بیشتر بخوانیم» ژئوگرید چیست ؟ + قیمت و ...

نوشتن دیدگاه


تهیه و بهینه سازی شده توسط: نوآوران پارسی طرح گستر

جستجو