تلفن ثابت
021-44062017
تلفن همراه
09123906346
پست الکترونیکی
m.azarsanat@yahoo.com

دستگاه جوش ژئوممبران + 4 کاربرد مختلف دستگاه های جوش

بعد از خرید مناسب ورق ژئوممبران که با توجه به شرایط پروژه و درخواست مشتری خریداری می شود نوبت به نصب ژئومبران می رسد. یکی از مهم ترین و اساسی ترین بخش ها نصب مناسب عایق های ژئوممبران و جوش دادن لبه های رول ها در فواصل مناسب و محکم کردن آن ها در ترانشه های بالای استخر می باشد.

علاوه بر نصاب های مجرب استفاده از دستگاه های مناسب برای جوش کاری لایه های ژئوممبران مهم ترین بخش است که باید به آن توجه کرد.

در این پست می خواهیم به بررسی کامل دستگاه های جوش ژئوممبران بپردازیم:

دستگاه جوش ژئوممبران چیست ؟

این دستگاه ها که از نظر شیمیایی بسیار پایدار هستند و در عین حال جنس آن ها از پلیمر ترموپلاستیک می باشد. قدرت ذوب بالای 140 سانتیگراد را دارند. و در واقع می توان تقریبا تا 200 درجه ژئوممبران را اکسترود کرد.

می توان گفت که ژئوممبران ها را با فرآیند شیمیایی نمی توان به یکدیگر جوش داد و دستگاه های جوش با کمک حرارت که بالاتر از سطح ذوب است لایه ها را به هم متصل می کند به طوری که به صورت یکنواخت شکل می گیرد.

دستگاه جوش ژئوممبران

روش های مختلف جوشکاری ژئوممبران

عمل جوش کاری کردن برای ورق های ژئوممبران به عوامل مختلفی بستگی دارد. در نظر داشته باشید در زمان جوشکاری دو نوع از ژئوممبران که مواد آن ها باهم در کار هستند باید انرژی مولوکول های آن را درک کرد و 2 سطح آن ها باید نرم باشد. تا آن ها با هم مخلوط شوند به همین دلیل با توجه به شرایط پروژه و ورق ها 2 روش حرارتی و شیمیایی ورق های ژئوممبران با هم جوش می خورند.

  • جوش با گرمای طبیعی و باکمک دستگاه جوش ژئوممبران

با گرمای طبیعی و با کمک دستگاه های جوش ژئوممبران لایه ها ذوب و نرم می شوندودرنهایت به یکدیگر محکم متصل می شوند. وقتی که ورق در فضای گرمی قرار می گیرد مرور زمان و نرمی آن باعث اتصال راحت تر ورق ها به یکدیگر می شوند و در نهایت با یک فشار ناچیز می توان گفت که این ورق ها به هم چسبیده می شوند.

  • جوش اکستروژن:

این نوع از دستگاه جوش ژئوممبران دارای یک میله مخصوص است که در یک بشکه گرم می شود هوای گرم قبل ازا ینکه پلاستیک و مواد ذوب شوند پلاستیک به هم پوشانی دمیده می شود تا مواد به راحتی جوش محکم تری بخورد آن چه که مهم است این است که این نوع از جوشکاری مخصوص عایق های پلی پروپیلن است. چرا که  احتمال تخریب و گرمای بیش از حد بابت خراب شدن و نرمی بیش از حد انداره می شود.

 دستگاه جوش ژئوممبران

بیشتر بخوانیم» ژئوتکستایل چیست ؟ + قیمت و ...

فعالیت در حوزه جوشکاری ورق های ژئوممبران

از آنجایی که اکسترود ژئوممبران با کمک دستگاه های جوش کاری ژئوممبران با دستگاه کامت قابل انجام و کنترل ورق در گرمای بیشتر از حد یا سرمای بیش از حد را دارد این دستگاه ها در برندهای مختلف و با قیمت های مناسب در بازار به فروش می رسند.

در حال حاضر بسیاری از شرکت ها در زمینه فروش دستگاه های جوشکاری ژئوممبران یا دستگاه های جوش کامت و یا حتی اجاره دستگاه های جوش ژئومبران و دستگاه های جوش ورق های پلی پروپیلن فعالیت می کنند.

 دستگاه جوش ژئوممبران

  4کاربرد اصلی دستگاه های جوش ژئوممبران

*مناسب برای احداث استخر، عملیات عمرانی، معادن، تونلها.

*برخی از انواع آن ها کوچک و سبک و قابل حمل هستند.

* قدرت زیاد در برابر حرارت های درجه بالا .

*جوش دادن ورق های ژئومبران در دمای بالا.

 

تست باد جوش ورق های ژئوممبران

از آخرین مراحل نصب ژئوممبران در پروژه های مختلف تست نهایی از جوشکاری ورق های ژئوممبران است این تست با دستگاه هایی صورت می گیرد که دارای سوزن خاص با دریافت حرارت و با دمای خیلی بالاست اصولا در 2 مدل این سوزن ها وجود دارد یک مدل آن مخصوص عایق های ژئوممبران PVC است و مدل دیگر آن مخصوص عایق های PE یا پلی اتیلن است در نظر داشته باشید که خرید این دستگاه ها با توجه به نوع عایق مخصوص در پروژه قابل استفاده است .

این دستگاه از سه قسمت سوزن، فشارسنج، گیج فشار و لوله ای که به آن ها متصل است تا فشار هوا در آن جریان داشته باشد تشکیل شده است .

 

مزایای دستگاه های جوش ژئوممبران

*دارای کارت گارانتی و ضمانت جوش

*امکان تعمیر از شرکت خریداری شده

*قیمت ایرانی آن نسبت به خارجی ارزان تر است در عین حال هردو یک کاری را با یک کیفیت خاص انجام می دهند.

*طول عمر بالایی دارند.

*فشار یکنواخت بر روی لایه های ژئوممبران و اورلب ها برای نصب و جوشکاری منظم .

*امکان تنظیم در دمای مورد نظر .

* برخی از انواع این دستگاه به دلیل داشتن سری و موتور نیازی به تعمیر ندارند، اگرچه قیمت این دستگاه با نوع معمولی آن متفاوت خواهد بود

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه


تهیه و بهینه سازی شده توسط: نوآوران پارسی طرح گستر

جستجو