تلفن ثابت
021-44062017
تلفن همراه
09123906346
پست الکترونیکی
m.azarsanat@yahoo.com

همه چیز درباره روف گاردن ها

روف گاردن ها یا همان فضای سبزی که بر روی بام ها اکثرا ساخته می شود تکنولوژی جدید و مدرنی  است که در صنعت ساختمان سازی به اجراء رسیده است.از انواع روف گاردن ها می توان مبلمان های شهری، آلاچیق ها، بام های سبز، سایبان ها،گیاهان سبز و آب نماها را نام برد که هر کدام از این ها به نوبه خود دارای ارزش و زیباسازی محیط اطراف خود هستند. اولین روف گاردن ها در ابتدا در سال 1960 در کشورهای آلمان و آمریکا طراحی شده است.

انتخاب مصالح در ساخت روف گاردن بسیار حائز اهمیت است چرا که علاوه بر مقاومت این فضا در برابر سرما و گرما شرایط جوی نامناسب حتما باید جای خاصی را برای فضای اطراف خود اختصاص دهند. در گذشته برای ساخت روف گاردن ها از مصالح خشنی مانند آجر، سیمان، سنگ استفاده می کردند تا اینکه این مصالح جای خود را کم کم به محصولات ژئوسنتتیک داده است.

این محصولات با توجه به شرایط و نوع خاک استفاده شده در آن جا انتخاب و در نهایت با کمک نصابان مجرب به مرحله اجرا در می آیند.به طور کلی برای احداث یک روف گاردن استاندارد سه مرحله باید به اجرا در آید:

  • مرحله بازدید و طرح مسئله از وضع موجود: مشاوران و متخصصان با هماهنگی کارفرمایان از فضای موجود بازدید می کنند و با توجه به موارد موجود در محیط تصمیم های لازم و خرید های مورد نیاز را به کارفرمایان اعلام میکنند چرا که شرایط هر بام با بامی دیگر متفاوت است.
  • طراحی روف گاردن و ارائه دادن طرح مربوطه: پس از بازدید و گرفتن اندازه و شناسایی سلایق کارفرما نیاز به طراحی روف گاردن و در نهایت به اجرا در آوردن نقشه های کشیده شده است.
  • اجراء انواع روف گاردن ها : این مرحله علاوه بر اجرای روف گاردن زیباسازی هم انجام می شود قسمت هایی برای آبیاری های اتوماتیک، محلی مناسب برای رشد گیاهان که البته با توجه به نوع خاک و شرایط آّب و هوایی خاصی در نظر گرفته می شود ؛ همچنین در شرایطی نیاز به نورپردازی های مناسب هم است که با توجه به شرایط محیطی تعبیه می شوند.

 درنظر داشته باشید روف گاردن فقط شامل بام های ساختمان ها نمی شود ،گاهی یک ویلا در حیاط پشت ساختمان می تواند محیطی سالم و عالی برای ساخت یک روف گاردن باشد و به طور کلی روف گاردن فضایی سبز را با شرایط خاص مانند فضای سبز ، گیاهان ، امکانات تفرحی کوچک  در پشت بام ها، تراس ها، حیاط های خلوت و غیره... تشکیل می دهد.

  

نوشتن دیدگاه


تهیه و بهینه سازی شده توسط: نوآوران پارسی طرح گستر

جستجو