تلفن ثابت
021-44062017
تلفن همراه
09123906346
پست الکترونیکی
m.azarsanat@yahoo.com

ایزولاسیون چیست؟(+ انواع آن )

درواقع ایزولاسیون همان عایق بندی سطح پشت بام ها، لایه های زیرین ساختمان، دیوارها، کف های زمین هستند؛ که هدف اصلی از انجام این مرحله جلوگیری از رسیدن آب به لایه های زیرین می باشد. می توان گفت ایزولاسیون کردن رو به  پیشرفت است. چرا که در حال حاضر ایزولاسیون کردن بخش مهم از یک ساختمان سازی به حساب می آید که باید حتما با دقت و حوصله انجام پذیرد و کار را حتما باید به دست کاردان سپرد.

شرکت های مختلفی وجود دارد؛ که دارای فعالیت در زمینه ایزولاسیون با مواد و لایه های مختلف هستند و آنقدر گاهی تنوع این موارد زیاد است که کارفرما دچار سردرگمی می شود.

به طورکلی ایزولاسیون ها بر اساس مواد تشکیل دهنده شان به چند دسته تقسیم می شوند:

  • قیرگونی کردن: بیشتر برای محافظت از سقف پشت بام ها استفاده می شود، که باعث جلوگیری از ورود آب به لایه های زیرین می شود گاهی به جای آن از ایزوگام، بتن و سیمان هم استفاده می شود چرا که آسان تر است.
  • عایق های رطوبتی یا همان ایزوگام کردن: این نوع از عایق ها همان طور که از دیر باز مورد استفاده قرار می گیرند، بیشتر برای پشت بام هم استفاده می شود قیمت آن ها براساس متراژ تعیین می شود و هر سال هم قیمت آنها روبه افزایش است .

3-عایق های مایع رنگی پلیمری: همان طور که از نامشان مشخص است جنس اصلی آن ها از پلیمر می باشد. و دارای رنگ های مختلف (سفید، آبی، مشکی و ...) بیشتر در آببندی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. مزایای این عایق های رنگی این است که درکمترین زمان ممکن نصب می شوند، اما متاسفانه از معایب آن می توان گفت که مقاومت آنها در برابر اشعه  UV بسیار کم است چرا که بعد از مدتی حتما رنگ آن ها تغییر خواهد کرد.

4-ژئوممبران و ژئوتکستایل ها: همان طور که می دانید یکی از مهم ترین محصولات ژئوسنتتیک به حساب می آیند. که نسبت به 3 مورد اول کاربردی تر و با عمر طولانی تری هم می توان از آن ها استفاده کرد. رنگ آنها نیز درمقابل با آب تغییر نکرده و تا حدود 50 سال هم سالم می مانند . از این ورق ها و عایق ها بیشتر برای آببندی، دیوارها، زهکشی ساختمان ها و ایزولاسیون استفاده می شود. امروزه مدرن ترین و به روزترین نوع ایزولاسیون و آببندی ساختمان ها عایق های رطوبتی ژئوتکستایل و ژئوممبران می باشد. همچنین می توان گفت نفوذپذیری آن ها در مقابل آب بسیار قوی هست اما قیمت آنها روز به روز با توجه به کیفیت شان رو به افزایش است.

نوشتن دیدگاه


تهیه و بهینه سازی شده توسط: نوآوران پارسی طرح گستر

جستجو