تلفن ثابت
021-44062017
تلفن همراه
09123906346
پست الکترونیکی
m.azarsanat@yahoo.com

نقش ژئوتکستایل ها در فضای سبز

با پیشرفت روزانه محصولات ژئوسنتتیک و انواع محصولات آن و نقش اساسی این محصولات در فضای سبز می توان اعتراف کرد که روز به روز تنوع آن ها رو به افزایش می باشد و انتخاب مناسب برای خریداران است.

همان طور که در گذشته درباره ژئوتکستایل ها و انواع کاربردهای آن ها کشاورزی و احداث استخرهای ذخیره آب کشاورزی، نفت، گاز، پتروشیمی، ساختمان سازی،عمران، شهرسازی و جاده سازی و غیره ... اشاره شده است در این پست می خواهیم به بررسی نقش ژئوتکستایل ها در فضای سبز بپردازیم.

همه ما فضای سبز را اعم از باغ ها، پارک ها، روف گاردن ها و باغچه ها می دانیم در حالی که هر چقدر که می گذرد علم، استعداد، خلاقیت روبه پیشرفت می باشد؛ تا آنجایی که انسان ها از فکر خود استفاده می کند تا در بام خانه ها و ساختمان ها هم از فضاء استفاده کرده و فضای سبز را برای تفریح، زیبایی احداث نماید. این نوع از بام های سبز اولین بار در کشور آلمان طرح ریزی شده است که با استقبال زیادی مواجه شده است.

به طور کلی تمام کشورها برای جلوگیری از آلودگی ها و آب و هوای پاک سعی در آماده سازی فضای سبز دارند.

ژئوتکستایل ها از مهمترین محصولات در ایجاد فضاهای سبز هستند؛ چرا که به دلیل جلوگیری از آسیب به ورق ها و لایه های فوقانی از زیر لایه های اصلی گذاشته می شود تا از بروز هرگونه ضربه جلوگیری شود. اجرای عملیات فیلتراسیون، ایزولاسیون، زهکشی و ... هم می تواند از مراحل مهم دیگر ایجاد فضای سبز باشند.

یکی دیگر از موارد استفاده از ژئوتکستایل ها؛ استفاده آنها در زمین های چمن است چرا که زمین های چمن مخصوصا چمن های مصنوعی بر روی آسفالت ساخته می شود و در نتیجه برای مقاوم سازی و استحکام و دوام طولانی مدت حتما باید از ژئوتکستایل ها استفاده شود.

از آنجایی که ژئوتکستایل ها به عنوان جداکننده، زهکشی، مقاومت در برابر هرگونه پارگی ما بین زمین و ژئوممبران ها قرار می گیرند که این کار باعث دوام بیشتری می شود. ژئوتکستایل ها دارای گرماژ و رنگ های متفاوت هستند که هر کدام بسته به نوع نیاز و شرایط محیطی پروژه باید تشخیص و خریداری شوند. پیشنهاد می شود با توجه به تنوع زیاد محصولات ژئوسنتتیک حتما قبل از خرید با مشاوران مجرب در عرصه ساختمان سازی و مهندسین کشاورزی مشورت های لازم را به عمل آورده تا بتوانید از انتخاب خود در نهایت راضی باشید.

نوشتن دیدگاه


تهیه و بهینه سازی شده توسط: نوآوران پارسی طرح گستر

جستجو