تلفن ثابت
021-44062017
تلفن همراه
09123906346
پست الکترونیکی
m.azarsanat@yahoo.com

هزینه احداث استخر با ژئوممبران

از آن جایی که برای احداث استخر های ذخیره آب کشاورزی با عایق ژئوممبران نیاز به بودجه و سرمایه هست، استفاده از متریال مناسب، و همچنین نصاب های حرفه ای، متخصصین طراح و مهندسین مشاوره خبره هم می تواند بخش مهمی از احداث استخر های ذخیره آب کشاورزی باشد چراکه اگر شخص تازه کار وارد این رسته کاری شود هرچند هزینه بسیار ناچیز گرفته می شود اما بعد از گذشت زمان کوتاه استخردوباره نیاز به بازسازی دارد پس بهتر است برای جلوگیری از ضررهای احتمالی قبل از احداث استخر حتما تحقیقات، بازدیدها، و مشاوره های مناسب و کامل صورت گیرد. که این پروسه نیاز به صبر و شکیبایی و البته دقت زیاد و مدیریت زمان دارد.

استخر های ذخیره آب کشاورزی از زمان های خیلی قدیم برای دامپروران و کشاورزان اهمیت به سزایی داشته است؛ حال با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی و همچنین تنوع در انواع عایق ها و ورق های ژئوممبران تصمیم گیری نهایی برای کشاورزان و دامپروران بسیار دشوار می باشد.

از سوی دیگر استخر های ذخیره آب کشاورزی علاوه ذخیره منابع آب، برای پرورش ماهی هم استفاده می شوند پس انتخاب یک عایق ژئوممبران که بتواند به صرفه، مقاوم، با ضخامت مناسب و قدرت نفوذپذیری پایین داشته باشد بسیار مهم است .

امروزه دامپروران و کشاورزان از عایق های ژئوممبران های HDPE پلیمری یا پلی اتیلنی استفاده می کنند که با توجه به نوع بستر و خاک ضخامت عایق ژئوممبران مشخص می شود پس این موضع بسیار پررنگ است که قبل از نصب  وخرید عایق حتما باید بازدید میدانی از پروژه مربوطه انجام شود، چراکه گاها با توجه به نوع خاک در بستر که ممکن است دارای شن وسنگ و سنگ ریزه باشد انتخاب یک لایه از ژئوتکتسایل در زیر عایق های ژئوممبران خالی از لطف نخواهد بود.  

عایق های ژئوممبران HDPE  نسبت به ژئوگرید ها و PVC ها دارای دوام و مقاومت کششی بیشتری هستند و عمر طولانی تری دارند و احداث استخر های ذخیره آب کشاورزی با این نوع از عایق ها داری هزینه بسیار کمی می باشد چرا که محدودیتی برای احداث استخرها وجود ندارد. فقط کافی است که شیب مناسب و ابعاد دقیق با کمک مهندسین و طراحان خبره محاسبه شود.    

نوشتن دیدگاه


تهیه و بهینه سازی شده توسط: نوآوران پارسی طرح گستر

جستجو