تلفن ثابت
021-44062017
تلفن همراه
09123906346
پست الکترونیکی
m.azarsanat@yahoo.com

تفاوت ژئوممبران مشکی و آبی|ژئوممبران

ورق های ژئوممبران دارای ضخامت، متراژ، رنگ ها، مقاومت های کششی، چگالی ها و در نهایت عملکرد های متفاوتی هستند. همچنین آن ها از انواع پلی اتیلن و پلیمر ساخته می شوند،که با توجه به کاربردهای ژئوممبران ها، از آن ها در پروژه های مختلف استفاده می شود. قبل از هر چیزی باید بگوییم: از مهم ترین تفاوت های ژئوممبران ها در رنگ  آنهاست؛که در 3 رنگ مشکی، سفید و آبی تولید می شود.

از سویی دیگر ژئوممبران های مشکی در مقابل اشعه UV، اشعه ماورای بنفش، نور خورشید، سرما ، گرما و ... دوام و مقاومت بیشتری نسبت به ژئوممبران های آبی دارند، به همین دلیل است که از ژئوممبران های مشکی در پروژه های ساختمانی، کشاورزی، پتروشیمی، راه سازی، سدسازی ، محیط زیست و ... استفاده می شود اما از ژئوممبران های آبی فقط در گلخانه ها استفاده می شود تا در تماس مستقیم با اشعه و نور خورشید نباشند.در نتیجه می توان گفت ژئوممبران های آبی در عین حال که ارزان تر و زیباتر از ژئوممبران های مشکی هستند با این حال کارایی چندانی ندارند

ژئوممبران های آبی معمولا تحمل دما را بین 40 تا 70 درجه دارند در حالی که ژئوممبران های مشکی تحمل دمای بالاتری را دارند. و مقاومت آنها در برابر سوراخ شدگی، پوسیدگی، پارگی نسبت به ژئوممبران های آبی رنگ بیشتر است. 

ژئوممبران ها درعرض ها و رنگ های مختلفی ارائه می گردد.ضخامت های مختلفی  بسته به نوع وکارایی که انجام میدهند دارند. ضخامت (0/5- 1 -1/5- 2میل )ودارای عرض های 2متر تا 7/5 متر هستند که بالاترین عرض ورق ژئوممبران می باشد .

ژئوممبران آبی به دلیل مواد اولیه افزودنی و مستربچ ( همان رنگ دانه های آبی) که اضافه میکنند در هنگام تولید زیباتر میشوند اما به دلیل افزودنی رنگ دانه ها مقاومت را کمی پایین تر می آورد. با این حال از لحاظ قیمت و زیبایی بصری در مقایسه با ژئوممبران مشکی قیمت بالاتری دارد ، که این بستگی به سلیقه و انتخاب کارفرما وکارایی پروژه دارد .از نظر گارانتی هم ژئوممبران مشکی از خود کارخانه های داخلی،  گارانتی 10ساله دارد اما ژئوممبران آبی به دلیل مقاومت وداشتن Uv  گارانتی   5 ساله دارد .

میتوان توصیه کرد برای پروژه هایی که بیشتر کاربری استخر ذخیره آب کشاورزی دارند  وبه صورت مداوم در معرض نور آفتاب هستند از ورق ژئوممبران مشکی استفاده کرد که به دلیل دارا بودن uv قوی تر ، مناسب تر می باشد وکارایی بهتری دارند و سالیان بیشتری عمر مفید میکنند .

 

آنچه که مهم است، این است که قبل از انتخاب انواع عایق ژئوممبران ابتدا تحقیقات لازم را انجام داده و با استفاده از راهنمایی مشاوران با توجه به شرایط پروژه و نوع خاک و نوع بستر اقدام به خرید فرمائید.

نوشتن دیدگاه


تهیه و بهینه سازی شده توسط: نوآوران پارسی طرح گستر

جستجو