تلفن ثابت
021-44062017
تلفن همراه
09123906346
پست الکترونیکی
m.azarsanat@yahoo.com

نصب ژئوممبران در استخر ذخیره آب کشاورزی

یکی از مهم ترین کاربردهای ژئوممبران نصب ورق ها برای استخر های ذخیره آب کشاورزی است که باید با دقت کافی و کاملا فنی با کمک افراد حرفه ای نصب شوند.

یادتان باشد قبل از هر چیزی ابتدا باید زمین گودبرداری و آماده سازی شود. زمین به هیچ عنوان نباید دارای اجسام تیز و رطوبت بیش از اندازه باشد چرا که نصب ژئوممبران را دچار خلل می کند.قبل از نصب حتما باید زمین توسط نیروی فنی بازدید و بررسی گردد. چرا که ترانشه، عمق، ارتفاع، و ابعاد زمین استخر در انتخاب نوع و مقدار ورق ژئوممبران تاثیر فراوان دارد. گاهی برخی از زمین ها داری شن ریزه هایی هستند که ملزم به استفاده از ژئوتکستایل در زیر ژئوممبران می باشند از سویی دیگر از آنجایی که زمین های استخر ذخیره آب کشاورزی دارای شکل های مختلف و ابعاد های متفاوت هستند مانند: مربع، دایره، مثلث، مستطیل و گاها ذوزنقه حتما در نظر داشته باشید که قبل از اجراء بازدید فنی از زمین صورت پذیرد تا مقدار ورق مصرفی را بدست بیاورید. همچنین ترانشه یک استخر باید با دقت فراوان محاسبه شود. عملیات گودبرداری باید به نحوی انجام شود که در هنگام نصب ژئوممبران دیواره های استخر دچار ریزش نشود.  همچنین برای نصب ژئوممبران از بالای سطح استخر شروع به نصب می شود و البته در جهت وزش باد در نهایت بعد از کنترل تمام جوانب استاندارد های مورد نظر با استفاده از دستگاه های مخصوص جوش ورق آن ها به هم متصل کرده و در بالای ورق ها در نزدیکی ترانشه از کیسه های شن جهت نگهداری ورق جاسازی می شوند . سخت ترین و مهم ترین بخش نصب ژئوممبران اتصال دو ورق به یکدیگر است زیرا که ورق ها در کارخانه برش داده می شوند و در اینجا کیفیت ورق ها مشخص می شود. برای نصب ورق های ژئوممبران راه های مختلف با دستگاه های متفاوت است، به همین جهت انتخاب راه مناسب و دستگاه های جوش مناسب برای این کار بسیار تاثیر دارد. در نظر داشته باشید خاکی که ژئوممبران ها بر روی آن نصب می شود به صورت کاملا فشرده است.

برش های ورق ژئوممبران باید به صورت متقارن و با محاسبه انجام پذیرد در این صورت حتما از نصاب های حرفه ای چند ساله کمک بگیرد؛ چرا که در برخی از استخر با توجه به این که استخر شکل مشخصی ندارد نصب ژئوممبران با دشواری مواجه خواهد شد. بعد و قبل از نصب حتما تست جوش انجام شود، تا مطمئن شوید نصب ورق کاملا استاندارد صورت گرفته است.

نوشتن دیدگاه


تهیه و بهینه سازی شده توسط: نوآوران پارسی طرح گستر

جستجو